Jak budować swój wizerunek i markę osobistą w sieci?
Jak budować swój wizerunek i markę osobistą w sieci?

Spis treści

 

Czym jest marka osobista i dlaczego warto ją budować?

Czy wiedziałyście o tym, że Elon Musk posiada więcej obserwujących na Twitterze, niż jego trzy firmy łącznie? To samo dotyczy Gary’ego Vaynerchucka i wielu innych przedsiębiorców, którzy osiągają sukcesy. Co ich wszystkich łączy ze sobą? Oni wszyscy posiadają SILNE MARKI OSOBISTE.

Marka osobista, ,,personal branding” to jesteś Ty. Twoje wartości, przekonania, prezencja, cel do którego dążysz i komunikaty, które chcesz przekazać światu. Pamiętaj o tym, że w dzisiejszych czasach, marka osobista to dla Ciebie prawdziwa wartość netto.

Możesz mieć ogromny wpływ na to, w jaki sposób będzie postrzegało Cię otoczenie, zarówno online na kanałach biznesowych, jak i na spotkaniach osobistych. Liczy się kilka pierwszych sekund.

Mówi się z reguły: ,,nie oceniaj książki po okładce”, ale ludzie przy osądach kierują się chwilą, dlatego tak ważne jest to, jakie wrażenie na wstępie zrobimy. Często ,,personal branding” w sieci jest inaczej oceniany, niż w rzeczywistości. Przypisywane są do nas ,,łatki” na podstawie tego, czy na zdjęciu się uśmiechamy czy też nie. Do póki nie poznamy kogoś bliżej osobiście, ciężko jest nam wysnuć jednoznaczną opinię na temat cech danej osoby. W trakcie pandemii, większość rzeczy przeniosła się do sieci. Coraz więcej osób aktywnie buduje swoją sieć networkingową, zapisując się do grup tematycznych lub korzystając z magii kanału biznesowego LINKEDIN. Twoja marka osobista jest Twoją siłą.

Co możemy zyskać aktywnie o nią dbając? Stawiamy siebie przede wszystkim w roli eksperta w danej dziedzinie, otrzymujemy dużo ciekawych i ambitnych ofert pracy, poznajemy ludzi ze swojej branży, zdobywamy każdego dnia nowych klientów i uczymy się nowych rzeczy. Ważne, aby całe życie się rozwijać i nie spoczywać na laurach.

Zbuduj markę osobistą na kanale LinkedIn, na Tik-Toku i na Instagramie!

Bardzo dobrym i skutecznym miejscem do budowania marki osobistej i promowania firmy, którą się prowadzi lub którą się reprezentuje jest LinkedIn. Osobiście sama aktywnie działam na tym kanale już ponad 6 lat. Musisz przede wszystkim zacząć od podstaw, czyli od profesjonalnego uzupełnienia swojego profilu zawodowego. W tym celu wybierz zdjęcie profilowe, które jest wysokiej jakości, najlepiej z neutralnym tłem. Zadbaj także o odpowiednie zdjęcie w tle, które będzie obrazowało to, czym się zajmujesz już na pierwszy rzut oka. LinkedIn to nie Facebook, więc jest to kanał bardziej profesjonalny niż stawiający na rozrywkę. Na nim nie będziesz składała życzeń urodzinowych, nie będziesz oglądała śmiesznych memów lub zamieszczała zdjęć z wakacji. Zadbaj także o swoje podsumowanie zawodowe w BIO, o potwierdzenia Twoich umiejętności (im więcej potwierdzeń, tym lepiej), a także o rekomendacje od pracodawców, współpracowników czy kontrahentów. Mając rzetelnie wypełniony profil, zaczynamy pierwszy krok do budowania marki osobistej…

Warto do tego stać się ekspertem w danej niszy czy dziedzinie, tak abyśmy na rynku usług i dużej konkurencji, mogli się wyróżnić wspaniałą wartością. Przygotujecie się na to, że budowanie swojej grupy docelowej to długi i systematyczny proces. Budując markę osobistą, musisz określić, kto jest Twoją grupą docelową i personą. Takie właśnie osoby warto zapraszać do swojej sieci i dla nich publikować regularne treści. Budowanie marki osobistej to proces, który trwa wiele lat, ale na pewno jest mocno opłacalny. Zacznij od LinkedIn!

Jeżeli zaś masz ciekawe, kreatywne pomysły i stawiasz na content związany z wysoko jakościowymi zdjęciami, opisami i realizacją filmów video, idealnym miejscem będzie dla Ciebie zarówno Instagram jak i Tik-Tok. Te dwie platformy społecznościowe również rządzą się swoimi prawami i algorytmami, o których warto wiedzieć. Na Tik-Toku powinnyśmy być zabawne, odważne, mieć dystans do siebie i tańczyć w rytm muzyki, stawiając na realizację zadań, wyzwań do filmów, które są w danym czasie modne. Do tego każdy film powinien mieć tak zwane: ,,call to action” - czyli wezwanie do konkretnego działania. Dzięki temu będziemy mogły mierzyć swoje cele.

Przy budowaniu marki osobistej w sieci warto pokazywać się i być aktywnym regularnie wszędzie tam, gdzie jest nasza społeczność i grupa docelowa. Im więcej kanałów – tym lepiej. Poszerzajmy swoje zasięgi i nie bójmy się mówić o wspaniałych rzeczach, które realizujemy. Jeżeli nie będziemy tego robić inni nie dowiedzą się o naszym istnieniu i stracimy wiele wspaniałych szans na nowe.

Na Instagramie prezentujemy luźne zdjęcia z naszego życia codziennego, z podróży, z eksperymentów kulinarnych, ciekawych i inspirujących miejsc. Jest to kanał na którym możemy dać się szybko poznać i opowiedzieć o sobie. Najlepszym sposobem na to są filmy video stories, które nagrywamy i zamieszczamy na Instagramie. Jest też możliwość realizacji spotkań na żywo. Działania Live dzieją się już teraz i drzemie w nich ogromny potencjał na przyszłość, pod kątem budowania marki osobistej i sprzedawania swoich produktów.

To od Was zależy, jak inni będą Was postrzegali niezależnie od tego, czy chcecie być influncerem, ekspertem w danej dziedzinie lub piec ciasta i pokazywać przepisy na nie. Wizerunek nasz różni się od brandingu osobistego, tym, że wizerunek to jest to, jak ktoś postrzega nas na pierwszy rzut oka, a branding oznacza to, co inni myślą o nas w dłuższej perspektywie. Wypowiadając imię i nazwisko danej osoby, mamy szereg skojarzeń i cech na jej temat. Zastanówmy się jakie one są?

Tworząc zdjęcia na social media i filmy video, nie możemy zapomnieć o naszej prezencji, czyli stylizacji od stóp do głów. W karko znajdziemy rewelacyjne modele sukienek, dodatków, bluzek, które możemy skomponować do lepszego promowania siebie. Oto kilka propozycji:

 

 

TIPY PRZYDANE DO BUDOWANIA MARKI OSOBISTEJ W SIECI

Skup się co chcesz przekazać i do kogo dotrzeć

Jaka nisza jest naszą grupą docelową? Jaki przekaz chcemy nieść innym? Nie chodzi o to, aby się pokazać i mówić o wszystkim co nam przyjdzie do głowy. Musimy mieć plan na naszą komunikację i cel w głowie kilka miesięcy do przodu. Rozpiszmy sobie na kartce plan naszych postów i miejsca w których chcemy się pokazywać.

Storytelling i szczerość to podstawa

Ludzie lubią autentyczność i szczerość. Im bardziej jesteśmy sobą, ale w profesjonalnym tego słowa znaczeniu, tym lepiej. Osoby, które nas obserwują uwielbiają historie. Opowiedzmy o nich…

Bądź konsekwentna i systematyczna, aby osiągnąć cel

Obietnica związana z marką osobistą powinna być spójna. Tylko konsekwentnymi i regularnymi działaniami jesteśmy w stanie dużo zdziałać i dać się zapamiętać.

 

 

 

Autorka Kamila Gębik  

 

 

Komentarze do wpisu (6)

15 listopada 2022

Nie pomyślała bym ze na blogu modowym znajdę taki ciekawy artykuł :) Barwo Karko nie dbacie tylko nasz wygląd ale tez o dusze :)

16 listopada 2022

Ciekawy artykuł....

16 listopada 2022

Polecam sukienkę Cameron- materiał bardzo przyjemny i przewiewny- idealnie sprawdza się w lecie ;-)

16 listopada 2022

Błękitna sukienka Cameron z guzikami i paskiem jest OBŁĘDNA!

16 listopada 2022

Bardzo ciekawy wpis :) Brawo KARKO za kreatywność !!!

28 listopada 2022

Karko dla ciała i duszy:) Brawo

Dodaj komentarz

Odbierz rabat 24%

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium